ROACCUTANE KULLANIRKEN GÜNEŞ KREMİ DE KULLANMAK.

Herkese yeniden merhaba! 
Blogu açtığımdan beri hep söylüyorum; roaccutane kullanmakla alakalı herşeyi sizlere anlatacağım diye. Ama sanmayın ki sadece roaccutane ile ilgili bilgiler vereceğim. 
Ergenliğe yeni girmiş olan ya da farklı sebeplerle sivilce sorunu yaşayanlara da tavsiyelerde bulunacağım ki benim yaptığım yanlışları yapmayın. 
Öncelikle roaccutane kullanın ya da kullanmayın hiç fark etmez. Ne olursa olsun GÜNEŞ KREMİ kullanmak zorundasınız. 
Hani bahar geliyorken balkona,dışarı çıkıp yüzümüzü ayçiçeği gibi güneşe dönüp güzel havaların keyfini çıkarıyoruz ya , işte o yüzümüzü döndüğümüz güneşin cildimize gönderdiği ışınlar sandığınız kadar masum değil. Uzun süre güneşte kaldıktan sonra,hele ki sivilceleriniz varsa ve yüzünüzde lekelenmelerin olmasını istemiyorsanız güneşe çıkmadan önce mutlaka yüksek koruması olan bir güneş kremi kullanmanız lazım. 
Eğer hem sivilceniz var hem de roaccutane kullanıyorsanız siz yaz-kış güneş kremi kullanmak ZORUNDASINIZ.
Kullanmasam ne olur ki diye soranlar olur biliyorum. Hemen kendimden örnek vereyim. 
7-8 sene boyunca ciddi sivilce problemi yaşadım. Doktora gittim tabiki ama herkesin söylediği gibi ERGENLİK SİVİLCESİ dendi ve bu şekilde klasik şeylerle evime geri döndüm. Ne güneş kreminden bahseden oldu ne de kullanıyor musun diye soran. 
Biri de çıkıp demedi ki bu krem sana lazım bak kötü olur. E hakkında hiçbir şey duymadığın şeyi araştıramazsın da. Bende araştırmadım. Roaccutane kullanacağım zamana kadar haberim yoktu bu güneş kremlerinin öneminden. 
Roaccutane kullanmaya başlamadan hatta doktora gitmeden önce ne zaman güneşte durduktan sonra aynaya baksam yüzümde kahverengi nokta nokta lekeler oluşuyordu. 1 saat sonra falan gözle görülür bir şey kalmıyordu ama o kahverengi lekeler sivilcelerimin altına işleyip orada iz bırakıyorlarmış. 
Ben bunu doktora söylediğim zaman güneş kremi kullanmadan sakın sakın sakın dışarı çıkamazsın ve güneş kremiyle bile güneşte çok duramazsın dedi. Düşünün ne kadar önemli birşey olduğunu. 
Şimdi bakacak olursak benim roaccutane tedavim bitti ama en başta yaptığım hata yüzünden daha doğrusu bilinçsizlik yüzünden yüzümde hala lekeler var. Onlarla mücadele içerisindeyim bir süredir. 
Yani ne olursa olsun güneş kremi faydalı birşey. 
Belki size dışarı çıkmadan önce bunu sürmek zor gelecektir ama sivilcelerinizi ya da diğer kusurlarınızı fondöten gibi gözenek tıkayan şeylerle kapatmaya çalışmak yerine size yararı dokunacak şeyleri kullanın. 
Sonradan pişmanlık yaşamayın,psikolojiniz bozulmasın. 
Sivilcesi olan ya da roaccutane kullanan biriyseniz SPF 50 olan güneş kremlerinden kullanmanız daha iyi olur. 
Eğer güneş kremi önerisi isterseniz instagramdan mesaj atabilir ya da buraya yorum bırakabilirsiniz. 
İlerleyen zamanlarda her türlü bu kremler hakkında konuşacağız. 
Şimdilik hoşçakalın...