ROACCUTANE KULLANANLARA DUDAK KREMİ;ROACCUTANE VE DUDAK ÇATLAMASI

Hepinize tekrar tekrar merhaba! 
Daha öncede söylediğim gibi aslında Roaccutane, Aknetrent ve Zerotanin kullananlar için hatta bunları kullanmayıp sivilce gibi sorunlar yaşayanlara önemli tavsiyelerde bulunacağımı söylemiştim. Bu benim için çok uzun bir konu. Her şeyi bir anda anlatmıyorum ki okurken bayılmayasınız. Bu sebeple ele aldığım konuları alt başlıklara ayırdım. Ayrı ayrı detaylı bir şekilde anlatmaya çalışıyorum,umarım faydalı oluyordur. 😊
Bu yazıda roaccutane kullananların çok dertli olduğu ya da olacağı bir konudan bahsedeceğim.
"DUDAK ÇATLAMASI" ya da "DUDAK KURUMASI"
Önceki yazılarda söylediğim gibi roaccutane ve bu gruba giren diğer ağır ilaçlar vücudunuzu kuruturlar böylece sivilce oluşumu engellenir ve sivilcelerinizden zamanla kurtulabilirsiniz. Dudaklarınız,vücudunuzdaki en ince derili ve en hassas yerlerden bir tanesi olduğu için rüzgar,soğuk ya da başka faktörler yüzünden çatlayabiliyorken bu tür ilaçlar kullandığınız zaman kesinlikle çatlamadan daha ciddi bir kuruluk yaşayacaksınız. Bundan emin olun. 
Peki bunun önüne geçemez miyiz?
Cevap: Hem evet hem hayır. 
Nasıl hem evet hem hayır peki? 
Öncelikle doktorunuz size zaten HAMETAN adı verilen bir yanık kremi yazacaktır. İlk zamanlarda bu krem sizin işinizi görür,tedavi gördüğünüz süre boyunca dudaklarınız çatlamaya ve kurumaya devam edecektir yani kullandığınız kremler tedavi sırasında size kalıcı bir çözüm sağlamayacaktır. Hametan iyileştirme özelliği olan bir krem  ama bu krem yanık ve pişik kremi olduğu için bunu sürüp dışarıya çıkamazsınız. Hele sıcak hava da bunu hiç kullanamazsınız. Çok yoğun bir kıvamı var.
Yapış yapış oluyor ve dudaklarınızda bu varken ağzınızı rahat kullanamıyorsunuz. Yani pek rahat edemiyorsunuz o ağırlık hissediliyor. Ben pek sevemedim bunu o yüzden ama dilerseniz roaccutane tedaviniz boyunca bunu kullanabilirsiniz. Orası size kalmış. Ben çok fazla kullanmadığım için bir tüp Hametan bana tedavi bitene kadar yetti. 
Ya hiçbir şey kullanmasak ne olur ki diye sormayın. Hatta bunu aklınızın ucundan bile geçirmeyin. Çünkü roaccutane tedavisi boyunca dudaklarınızı nemlendirmezseniz dudaklarınızı kullanamazsınız. Yemek yerken kaşığı bile ağzınıza sokamazsınız. Tüm dudaklarınız kabuk kabuk oluyor,soyuluyor,kuruyor. Kullananlar bilir,bu dönemde en çok yapacağınız şey dudaklarınızı yalamak yani dilinizle ıslatmak olacak. Yani çok kısa süre bile olsa tükürüğünüzle dudaklarınızı rahatlatmaya çalışacaksınız. Hametandan başka krem yok mu? Tabii ki var! 
Hametan yerine BEPANTHOL dediğimiz o her şeye iyi gelen yanık kremini de kullanabilirsiniz. Onun dudak için olanları da var. Ben onlardan kullanmadım,bilmiyorum. 
Ben bu dönemde normal birinden daha çok sıkıntı çektim çünkü senelerdir bırakamadığım bir alışkanlığım var. Bir şeyle ilgilenirken,ya da stresliyken vs. dudaklarımı yoluyorum. 
Evet bildiğiniz dudaklarımdaki derileri yoluyorum,koparıyorum hatta bazen istemeden de olsa kanatıyorum. Siz sakın ola bunu yapmayın. Roaccutane kullanın ya da kullanmayın dudaklarınıza dokunmayın. Sonra çok zor düzeliyor çünkü. 
Benim bu dönemde hametan işime yaramadı açıkçası. Yani ben çok sevemedim dediğim gibi. O yüzden başka kremler araştırmaya başladım ve çok güzel bir şey buldum. 
"BLİSTEX MEDPLUS "
Fiyatı bence gayet normal. Kaliteli bir dudak nemlendiricisinin fiyatı zaten hemen hemen Blistexin fiyatıyla aynı oluyor. 
Mentollü bir krem. Hani dedim ya hiçbir şey dudaklarınızı tükürüğünüz kadar rahatlatmayacak diye; işte Blistex bana bu lafı yedirtti. 
Mentollü olduğu için sürdüğüm gibi dudaklarımı serinletti,rahatlattı ve sürekli olarak bunu kullanmaya başladım. Hala kullanırım. 
Dudaklarınız çatlamaya,kurumaya başladığı gibi sürün,hatta gece yatmadan önce bol bol sürün sabaha yumuşacık dudaklarınız oluyor. 
Anlattıklarımı dikkate alır ve uygularsanız roaccutane kullandığınız süre boyunca çok rahat edersiniz. 
Eğer sizin başka nemlendirici önerileriniz ya da benim atladığım,merak ettiğiniz şeyler varsa İnstagramdan mesaj atabilir ya da buraya yorum bırakabilirsiniz.
Kendinize iyi bakın...